Diskuse

Cyklistická etiketa?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KK

Nevím jak ostatní, ale já na kole zdravím hlavně kolegy sportovce, tedy aspoň ty co tak vypadají, zrovna tak když jdu běhat.

Nemám problém mávnout na pozdrav babičce nebo chlapíkovi v montérkách na prastarém křápu, ale připadá mě, že to nejsou kolegové, to už bych mohl zdravit i všechny chodce.

1 0
možnosti

Fenomén "zdravení" je zřejmě specifický pro naše kraje. Musel na něj ale přijít cizinec Mariusz Szcygiel a popisuje ho z jiného úhlu v knize "Láska nebeská".

Je docela zábavné sledovat, kde a jak se lidé zdraví.

0 0
možnosti
Foto

Nevím, o jakém městě píšete. Ze zkušenosti vím, že je to jiné ve městě, které není pro kolo zrovna ideální, jiné ve městě, kde na kole jezdí každý druhý.

Konkrétně v osmdesátých letech jsem prožil dva roky v Hradci Králové, kde jsem byl ve fabrice na náhradní vojenské službě a bydlel u tchýně. Tam bylo tolik cyklistů, že se zdravení opravdu nepěstovalo. Zbývající roky jsem byl v Praze a tady bylo zdravení naprosto běžné. V zimních měsících, kdy nás na tehdejších libertách a favoritech jezdilo jen pár, to bylo zdravení vysloveně srdečné.

Těžko v diskuzním příspěvku stručně zhodnotit, jak zdravení postupně mizelo, případně se udrželo hlavně mezi cyklisty stejného stylu oblečení. Já jsem přestal zdravit papoušky, kteří se asi cítili být povznesení nad mým civilním oblečením a pozdrav většinou neopětovali. Takže pokud dnes někdo z nich pozdraví jako první, velice rád mu s úsměvem a pozvednutím ruky oplatím.

0 0
možnosti
JP

Rozdíl je v tom, že mimo klasický provoz jste "na výletě", kde platí jiná etiketa. Je čas i možnosti se zdravit.

V provozu (ve městě) je jednak třeba dávat pozor na okolní dopravu a druhak se předpokládá, že cestujete za povinnostmi a zdravení, potkáváte-li cyklisty příliš často, může být i obtěžující (vím maličko paradox).

Je to podobné jako s chodci. Turisté (i houbaři) se také na výletě obvykle zdraví, když ale (pěšky) cestují například do práce, také nezdraví ostatní chodce (jen sousedy a známé).

Není to tedy nutně o výbavě (byť ta prozradí, že jste právě "turista/sportovec"), ale o události. Etiketa je prostě jiná na výletě a ve městě.

0 0
možnosti